טלגראס – הסוף: אחרי 6 שנים הקבוצה הודיעה על סגירת הפעילות

בהודעה מפתיעה בעמוד הפייסבוק שלה הודיעה קבוצת טלגראס, שהיתה ממובילי היצירה-מחדש של שוק הקנאביס המודרני בישראל, כי היא נסגרת לאחר 6 שנות פעילות. הסיבה לסגירה אינה ידועה, אך כנראה קשורה למלחמות ההאקרים בטלגרם, שהפילו בחודשים האחרונים קבוצות רבות וביניהן טלגראס

6 שנים לאחר שהיתה ממחוללי המהפכה בשוק הקנאביס הישראלי, טלגראס, הקבוצה שהפכה את טרנד הסחר בקנאביס באפליקציית טלגרם לנפוץ, נסגרת באופן סופי, כך לפי הודעה רשמית שפורסמה בעמוד הפייסבוק של הקבוצה אמש.

בטלגראס לא ציינו מה בדיוק הסיבה לסגירת הקבוצה, אך ייתכן ואף סביר להניח כי היא קשורה למלחמת ההאקרים שמתחוללת בימים אלו בין קבוצות הסחר הרבות בטלגרם, במסגרתה הערוצים של טלגראס כבר הופלו כמה פעמים ומתקשים לחזור לפעילות תקינה.

טלגראס הוקמה במקור על ידי פעיל הלגליזציה עמוס דוב סילבר ב-2017 ושינתה מקצה לקצה את שוק הקנאביס הישראלי, תוך שהיא מאפשרת לצרכנים לאתר סוחרים זמינים באזורם, לעיין בתפריט מוצרים ולהזמין משלוח עד הבית במהירות שיא.

חידוש משמעותי בשירות, שהיה חלק מהסיבות להצלחתה של טלגראס, היה העובדה שסילבר עמד בגלוי בראש הערוץ, ביצע באמצעות אנשיו בקרה ואכיפה נגד “עוקצים” וסיפק אפשרות להגשת תלונות, כך שהלקוחות יכלו לקבל ביטחון יחסי בביצוע הזמנות לעומת ערוצים אחרים.

טלגראס הצליחה לשמור על המעמד שלה לאורך השנים כאחת מקבוצות הטלגרם הגדולות ביותר לסחר בקנאביס בישראל, גם כאשר אינסוף חיקויים שלה צצו כמו פטריות לאחר הגשם להתחרות בה, ואפילו לאחר שכמעט כל שדרת הניהול הבכירה שלה נעצרו במבצע משטרתי נרחב חוצה יבשות ב-2019.

חודש בלבד לאחר שהקבוצה נסגרה על ידי משטרת ישראל, היא כבר נפתחה מחדש וחזרה לפעול כרגיל ואף שגשגה והמשיכה ולהחזיק בנתח מכובד משוק הקנאביס הישראלי עד עצם היום הזה, בזמן שהאנשים שהקימו את הקבוצה עדיין נלחמים על גורלם בבית המשפט.

בחודשים האחרונים, כאמור, מתחולל בטלגרם מאבק במסגרתו קבוצות סחר משלמות להאקרים כדי שיפילו קבוצות סחר מתחרות. טלגראס, כמו קבוצות סחר רבות אחרות, נפלה גם היא קורבן למתקפות הסייבר האלו כמה פעמים, ונאצלה להקים מחדש את כל הערוצים שלה לאחר שאלו נמחקו על ידי האקרים.

הפוסט האחרון שפורסם בפייסבוק של הקבוצה לפני ההודעה אמש על הסגירה שלה, היה פוסט שהודיע למשתמשים שהערוצים של הקבוצה נמחקו ע”י טלגרם, וביקש מהם להצטרף לערוצים החדשים שנפתחו במקומם.

פוסט בעמוד הפייסבוק של קבוצת 'טלגראס' מבקש מהמשתמשים להצטרף לקבוצה החדשה שנפתחה לאחר שהקודמת הופלה על ידי האקרים
פוסט בעמוד הפייסבוק של קבוצת ‘טלגראס’ מבקש מהמשתמשים להצטרף לקבוצה החדשה שנפתחה לאחר שהקודמת הופלה על ידי האקרים

בפוסט הפרידה שהועלה אתמול (23.7) לעמוד הפייסבוק של טלגראס מופיע טקסט ארוך שמסכם את הפעילות של הקבוצה וההישגים שלה ומודה למשתמשים שלה, אך לא מצויינת בו כלל הסיבה בגינה הוחלט לסגור את הקבוצה.

ייתכן, כאמור, כי הדבר קשור לחוסר היכולת להתמודד עם מתקפות ההאקרים הבלתי פוסקות שמפילות את הקבוצה. אם זו אכן הסיבה לסגירה, סביר להניח שבקרוב קבוצות סחר נוספות בטלגרם יפסיקו פעילות מסיבה זו גם כן, משום שאף אחת מהן אינה חסינה בפני מתקפות ההאקרים.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר